۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

خبر مستند صبح ۸۸/۴/۸

۱- کامبیز نوروزی، دبیر حقوقی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران دیروز بازداشت شد.
۲- شکوفه آذر، خبرنگارروزنامه سرمایه امروز در مقابل مسجد قبا بازداشت شد خانواده وی تاکنون نتوانسته اند خبری در مورد او بگیرند.
۳- دیروز میرحسین موسوی تا نزدیکی مسجد قبا آمده بود اما ازدحام مردمی و ترافیک شدید مانع حضور از حضور او در مسجد کبود و میان مردم شد.
۴- انجمن صنفی روزنامه نگاران پنجشنبه مورخ 11/04/88 از ساعت 5 تا 7 بعدازظهر درسالن اجتماعات انجمن نشستی اعتراضی نسبت به وقایع اخیربرگزارمیکند. در نشست روز پنج شنبه انجمن صنفی روزنامه نگاران، خانواده‌هاي روزنامه‌نگاران زنداني وجمعي از وكلا و حقوقدانان و اهالي مطبوعات حضور خواهند داشت.
۵- دیروز شهر پاريس شاهد بزرگترين تظاهرات و تجمع بي سابقه ايرانيان بود. پليس اين تظاهرات را 4000 نفر و تظاهر کنندگان بين 5000 تا 7000 نفر اعلام کردند.
۶- فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های حقوق بشری روز یکشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز سرکوب معترضین به نتیجه انتخابات ایران بیش از دو هزار نفر دستگیر و صدها نفر دیگر ناپدید شده‌اند.
۷- سخنگوی وزارت خارجه ايران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که پنج نفر از هشت کارمند ايرانی سفارت بريتانيا که توسط ماموران امنيتی ايران دستگير شده بودند، آزاد شدند.
۸- رییس اتحادیه اروپا: رژیم ایران ضعیف شده و دیگر مشروعیت بین المللی ندارد.
۹- بهمن قبادی که بعد از ۸ روز بازداشت در ایران به برلین بازگشته است در مصاحبه با ویلیج ویس: مردم دیگر نمی ترسند.
۱۰- جلسه علنی دیروز مجلس در نبود علی اردشیرلاریجانی با نطق انتقادی مسعود پزشکیان به روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم و عملکرد یکجانبه و به دور از انصاف صداوسیما، صحن مجلس رابرای دقایقی به تنش کشاند که با پادرمیانی محمدرضا باهنر و اظهارات صریح قاطع و کوبنده پزشكيان پایان گرفت.
۱۱- احمدي‌نژاد طي نامه‌اي به آيت الله شاهرودي رييس قوه قضاييه ضمن مشكوك دانستن قتل نداآقا سلطاني خواستار رسيدگي جدي به موضوع قتل و شناسايي عوامل جنايت شد.
۱۲- وزیر اطلاعات که یکشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو شرکت کرده بود گفت در دیدار با موسوی در باره خواسته و ی مبنی بر ابطال انتخابات با یکدیگر گفتگو کرده اند.

فرزند ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر