۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

خبر مستند شب ۸۸/۴/۸

۱- مجتبی تهرانی، خبرنگار سایت اعتماد ملی که متعلق به کروبی است بازداشت شد. ماموران پلیس امنیت با مراجعه به منزل مجتبی تهرانی علاوه بربازرسی منزل لوازم شخصی وی مانند کامپیوتر و لوح های فشرده را به همراه خود برده اند.
۲- نریمان مصطفوی و تارا سپهری فر که دیروز در مقابل مسجد قبا بازداشت شده بودند امروز آزاد شدند.
۳- جنتي در نامه‌اي به وزارت كشوراعلام كردكه اين شوراپس ازبررسي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، صحت اين انتخابات را تائيد كرد.
۴- مردم در پارک ملت، میدان ولیعصر، ونک و پیاده روهای خیابان ولیعصر دستان یکدیگررا گرفته و سعی در ایجاد زنجیره انسانی داشتند. اما خبرهای رسیده از برخی درگیریهای پراکنده حکایت می کند که نیروهای نظامی سعی کردند مانع از تشکیل زنجیره انسانی شود. کوچه های منتهی به خیابان ولیعصر در نقاط مختلف این خیابان مملو از موتورسواران بسیجی و نیروهای نظامی بود.
۵- کیوی ایرانی بازداشت نشده است اما فعلا دسترسی به اینترنت ندارد.
۶- بازداشت هما روستا، بازیگر سینما تکذیب شد.
۷- علی اکبر محتشمی پور و عبدالواحد موسوی لاری،وزرای سابق کشوردر نامه ای سرگشاده ۴ پیشنهاد به شورای نگهبان ارائه دادند: ۱- یک هیأت حکمیت خبره وکارشناس بیطرف برای رسیدگی به مسائل و مشکلات انتخابات تشکیل شود کلیه کسانی که درحوادث ناگوار اخیر به بهانه های واهی دستگیر شده اند آزاد شوند.۲-  فرصت مناسب در صدا وسیما ورسانه های دولتی برای دفاع برای نامزدهایی که بطور مکررویک سویه مورد تخریب قرارگرفته‌اند ایجاد شود. ۳- آمران ومباشران ضرب و جرح وقتل عده ای از مردم شناسایی و مجازات شوند. ۴-  خسارت های مالی و جانی وارده به مردم جبران شود.
۸- امروزتلفن ها و برق در اکثر مناطق تهران کاملا قطع شده بود.
۹- کمیته صیانت از آرا ستاد میرحسین موسوی اعلام کرد: هیچ نماینده از سوی میرحسین موسوی به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است.
۱۰- گروهی از ایرانیان مقیم برلین بار دیگر در یک گردهمایی از خواست‌های معترضان در ایران پشتیبانی کردند. در این تظاهرات یورگن تریتین، یکی از رهبران حزب سبزهای آلمان، افزون بر ابطال انتخابات، خواهان آزادی همه بازداشت‌شدگان شد.
۱۱- غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات ايران در مورد دستگیری معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران با تقسیم بازداشت شدگان به سه گروه، گفت:"کسانی که به نحوی در جریان اغتشاشات اخیر در زمینه تصمیم گیری نقش داشتند بازداشتند تا تکلیف آنها مشخص شود. این افراد منجر به حضور مردم در خیابان ها شدند. گروه دیگر از عناصر ضد انقلاب بودند که از شرایط موجود سوء استفاده کرده اند، این افراد دستگیر شده و آزاد نخواهند شد."
۱۲- به گزارش خبرگزاری ایسنا، و پرس تی وی، شبکه خبری انگلیسی زبان تلویزیون دولتی ایران، در پی سفر شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل به باکو، محمد باقر بهرامی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان "برای انجام رایزنی‌ها" به تهران فراخوانده شده است.
۱۳- به نوشته تایمز، وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دولت ایران گفته اند که هر گونه مداخله در کار دیپلمتهای آنها در تهران با واکنش "محکم و دستجمعی" از سوی اروپا مواجه خواهد شد.
۱۴- سی ان ان: بیمارستانهای ایران امن نیست !

فرزند ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر