۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

خبر مستند صبح ۸۸/۴/۴

۱- میرحسین موسوی رسما اعلام کرد: دسترسی من به مردم کاملا محدود شده است.موسوی با بیان اینکه دولت باوضعیت فعلی بابحران مشروعیت سیاسی روبروخواهد بودگفت: فشارهای اخیربر من برای کوتاه آمدن ازموضع ابطال انتخابات است.
۲- روح‌الله حسینیان، آقا تهرانی و حمیدرسایی لاریجانی راتهدید به استیضاح کردند لاریجانی گفته بود که درست نیست شورای نگهبان از یک نامزد حمایت کند.
۳- به گزارش شاهدان عینی بعضی از لباس شخصی ها به شکل افراد عادی و با پوشش تی شرت و شلوار جین در میان مردم موقع تجمعات رفت و آمد می کنند و اقدام به دستگیری معترضین می کنند.
۴- در اطلاعیه ای که از سوی بازاریان تبریز امروز بازار تبریز در اعتراض به برخوردهای اخیر با مردم در اعتصاب است.
۵- مقاله روزنامه تایمز لندن: سعید مرتضوی، قصاب مطبوعات و شکنجه گر تهران.
۶-  تعدادی از مادران شهدای این چند روز در بیانیه ای اعلام کرد ند هر روز ساعت ۴ در پارک لاله به نشانه سوگواری در سکوت تجمع خواهند کرد.
۷- چند هنرمند در پاریس برای همبستگی با مردم و در اعتراض به سرکوب ها درایران اعتصاب غذای کرده اند.
۸- امروز موسوی در بیانیه هشتم :بر حق ملت ايران در استفاده از ظرفيتهاي قانون اساسي براي ابراز مخالفت با آنچه در انتخابات اخير و پس از آن روي داده تأكيد مي نمايم.
۹- از آیت الله سید ابوالقاسم دیباجی، دبیر کل شورای جهانی فقه اسلامی و نماینده آیت الله سیستانی در کویت، می‌پرسیم فردی که به دستور کسی دست به ارتکاب قتل می‌زند آیا خودش دچار گناه شده یا فرد دستور دهنده یا هردو؟
۱۰- دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم . موسوی تبريزی، می‌گويد شورای نگهبان برای بررسی نتايج انتخابات بی طرف نيست و کسانی که به نتايج انتخابات معترض‌اند حق دارند تظاهرات کنند و اذعان داشت هر کس حق مردم را بخورد، طاغوت است.
۱۱- هانس گرت پوترینگ، رئیس پارلمان اروپا شامگاه روز چهارشنبه ۲۴ ژوئن اعلام کرد، این پارلمان هیئتی از حقوقدانان را برای بررسی وضعیت پر تنش بعد از انتخابات ریاست جمهوری به ایران می‌فرستد...بدنبال ملاقات‌‌های متعدد خانم شیرین عبادی، با رئیس و اعضای پارلمان اروپا، و درخواست فوری ایشان برای اعزام هئیتی به ایران جهت بررسی نقض گسترده حقوق بشر و برقراری آرامش در این کشور، رئیس پارلمان اروپا به این درخواست پاسخ مثبت داد...برای نخسین‌بار است که رئیس پارلمان اروپا خود هیئت این پارلمان را سرپرستی می‌کند.
۱۲- آیت الله منتظری از" برخوردها و رفتارهای چندروزاخیر" ابراز "تاسف و ناراحتی "کرده نوشته است که در "برابر مردم احساس شرمندگی "دارد. او با تاکید صریح بر تفاوتها میان " اسلام عزیز و سیرۀ نبوی و منش علوی با رفتار حاکمان فعلی" افزوده است که این "برخوردها وسیاستها که زیر لوای اسلام و حاکمیت دینی انجام می شود موجب بدبینی اقشار وسیعی از مردم به اصل اسلام و حاکمیت دینی خواهد شد "
۱۳- شبکه خبری العربیه كه همواره به افشاگری معروف بوده، روز گذشته در یکی از جدیدترین گزارشات خود فتوای "محمد تقی مصباح یزدی" را افشا کرد و آیت الله مصباح یزدی را عامل اصلی و پشت پرده تمام حوادث دو هفته اخیر جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.
۱۴- دفتر ارتباطات مردمی میرحسین موسوی اعلام کرد که جهت پاسداشت یاد شهیدان روزهای گذشته، از مراجع ذی‌ربط درخواست مجوز گردهمایی داشته است.
۱۵- کاخ سفید می گوید دعوت از دیپلمات های ایرانی برای شرکت در مراسم جشن روز استقلال این کشور را پس گرفته است. او علت پس گرفتن دعوت از دیپلمات های ایرانی را رخدادهای روزهای گذشته در این کشور عنوان کرد.
۱۶- دو مقام بلندپایه ایرانی در اتهامات تازه ای می گویند که "آشوبگران" پس از انتخابات از سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا و سازمان مجاهدین خلق پول می گیرند..
۱۷- فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، خواستار توضیح ایران در باره اقدامات تنبیهی علیه شماری از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران شد.
۱۸- خانواده محمد قوچانی به شدت نگران سلامتی این روزنامه نگار هستند که چند روز پیش بازداشت شده است.
۱۹- گاردین: تهران مانند منطقه جنگی.
۲۰- تقاضای هزاران ایرانی از دادگاه لاهه: دیکتاتور ایران را محاکمه کنید!

فرزند ایران

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر