۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

خبر مستند صبح سه شنبه ۸۸/۴/۲

۱- روز چهارشنبه سوم تير: مقابل مجلس شورای اسلامی در بهارستان تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی – چهارشنبه سوم تير جناب آقای موسوی و خانم زهرا رهنورد، تمامی اعضا و رؤسای ستادها به همراه خانواده خويش در مسالمت آميزترين تجمع ممکن برای اعتراض به نتيجه انتخابات روز چهارشنبه ساعت ۴ در مقابل مجلس شورای اسلامی در بهارستان تجمع خواهند کرد. آقای موسوی ساعت ۵ سخنرانی خواهند داشت. لطفا همراه با خانواده ی خويش بياييد.

۲-حامیان آقایان کروبی: روز پنج شنبه چهارم تير: مرقد خمینی با توجه به تاکيد مير حسين بر اعتراض مسالمت آميز برای احقاق حقوق، منتظر اعلام مسير راهپيمايی و عزاداری هستيم، فعلا  امن ترين مکان به نظر می آيد.

۳- به گزارش شبکه‌ی خبری CNN، گزارش‌های تأییده نشده حاکی از آن هستند که بیش از ۱۵۰ نفر در جریان درگیرهای روزهای اخیر کشته شده‌اند.

۴- به دنبال هراس از اعتصاب ، مراکز دولت ممنوعيت مرخصي براي فردا و پس فردا اعلام کرده اند.

۵- وال استریت ژورنال: حکومت برای پس دادن جنازه کاوه علی پور معادل 3000$ پول گلوله از خانواده اش خواسته است.

۶- نمایندگان مجلس فردا صبح در بیت رهبری با خامنه ای دیدار می کنند این دیدار در راستای شرایط اخیر کشور است.

۷- سلامت سعید حجاریان که بدون پرستار و بدون درمان‌هایی که از زمان ترور به صورت مرتب بر روی او انجام می‌شده در زندان است به شدت در خطر است. گفته می شودتاج‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده، محسن امین‌زاده وابطحی به شرط اعتراف به کودتای مخملی و مدیریت آشوبها در مقابل دوربین آزاد خواهند شد.

۸- امروز تعدای از بسیجیان ساعت 4 در مقابل سفارت انگلیس تجمع می کنند این تجمع مجوز ندارد.

۹- اردشیر جواد لاریجانی، برادر رئیس مجلس در تلویزیون ایران میرحسین موسوی را با بنیصدر مقایسه کرد و گفت امکان تکرار یک بنی‌صدر دیگر منتفی نیست.

۱۰- دکتر ابوالفضل فاتح، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد میرحسین موسوی از سایت قلم نیوز جدا شد.

۱۱- تعدادي ازروزنامه نگاران روزنامه ايران به دلیل تفاوت دیدگاهشان درباره مسائل اخیر با مسوولان روزنامه اخراج شدند روزنامه ایران روزنامه دولت است.

۱۲- مردم مهاباد و سقز امروز با تعطیل کردن بازار به اعتصاب عمومی پیوستند.

۱۳- در پی دستگیری و نا پدید شدن سردار علی‌ فضلی امروز جلسه‌ای غیر رسمی‌ از طرف سردار حاج سعید قاسمی فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله با حضور ۱۶ تن از سرداران قدیمی‌ سپاه بر گذار شد، این جلسه که به منظور شکایت از وضعیت موجود در کشور انجام پذیرفته، سردار سعید قاسمی در این جلسه اظهار کرده که وضعیت موجود بسیار نگران کنند و شرم آور است و کاملا با آرمانهای امام مغایرت دارد، و در صورت تحت فشار قرار گرفتن از سوی رهبر برای سرکوب بیشتر و شدیدتر مردم از این سمت کنار گیری کرده و در کنار مردم قرار خواهند گرفت.

۱۴- در كنفرانس خبري حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه يك خبرنگار زيرك عراقي! هوشمندانه سئوال خود را در دو بخش چنين پرسيد. اول سئوال كرد:«با تشكر از كمكهاي فراوان دولت ايران در درمان مجروحان عراق، آيا برنامه هاي ديگري در اين زمينه براي عراق داريد؟» سحنگوي وزارت خارجه قولهاي فراوان و مساعدي داد كه در آينده، «جمهوري اسلامي» اقدامات پزشكي و درماني بيشتري در عراق انجام مي دهد. خبرنگار عراقي سئوال اصلي خود را چنين پرسيد:«آيا براي مجروحان داخل و اتفاقات اخير كه صحنه هايي از آن را خود من ديده ام، چنين كمكهايي هم مي كنيد؟»

۱۵- مهندس عبدالعلی بازرگان،مفسر به نام قرآن و نهج البلاغه، پسر مهندس بازرگان دیروز در نامه ای سر گشاده به رهبر جمهوری اسلامی به مقایسه رفتارخامنه ای با رفتار امام اول شیعیان پرداخت. نامه فرزند شادروان مهندس مهدی بازرگان بدین شرح است:جناب آقای خامنه‌ای، در نظام ولایتی شما خونبها که پیش کش! جنازه جوانان را هم به خانواده‌هاشان به راحتی تحویل نمی‌دهند تا بر آنان عزاداری کنند!؟

۱۶- آیت الله منتظری: چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را عزای عمومی اعلام می کنم

۱۷- سوالات فراکسیون خط امام از وزیر کشور: چرا با یک مساله سیاسی برخورد امنیتی صورت گرفت.

۱۸- دوشنبه اول تیرماه تعدادی لباس شخصی که ادعا کرده‌اند از پلیس امنیتی هستند، به دفتر روزنامه "کلمه سبز" به مدیر مسئولی میرحسین موسوی حمله کرده و ضمن شکستن در ساختمان، تمامی افراد حاضر در محل روزنامه را بازداشت کرده‌اند.

۱۹- در تداوم بازداشت گسترده فعالان سياسی و مدنی در ايران، عبدالله مومنی بازداشت شد.

۲۰- مصطفی قوانلو قاجار، روزنامه نگار بازداشت شد.

۲۱- بعد از کیوان ساکت و شجریان، کامکارها هم کنسرت خود را لغو کردند.

۲۲- بازیکنانی که در بازی تیم ملی فوتبال ایران و کره مچ بند سبز بسته بودند ممنوع المصاحبه شده اند و پاسپورت آنها توقیف شده است.

۲۳- در پی ضرب و شتم شدید اشکان ذهابیان عضو شورای مرکزی فراکسیون مدرن انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد توسط نیروهای انصار و لباس شخصی ها، وی بیش از ۵ روز است که در کما به سر می برد.

۲۴- ماشین های آتش نشانی جنازه های خیابان آزادی را در روز شنبه جمع کردند. بنا به گزارش شاهد عینی بسیاری از اجساد که در جریان درگیری آن روز شهید شده بودند در گوشه کنار خیابان توسط یک کامیون به مکان نامعلوم منتقل شدند.

۲۵- مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده به رئیس سازمان صدا و سیما نسبت به انعکاس اخبار حوادث اخیر از رسانه ملی اعتراض کرد.

فرزند ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر