۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

از علی تا مجتبی

از آنجا که خامنه ای به شدت بیمار است و پیشبینی می‌شود در این ۴ ساله از دنیا برود. مجتبی پسر او عزم راسخ دارد که بعد از پدرش به مقام ولایت فقیه نائل شود. اجتهاد را نزد مصباح یزدی به انجام رسانده و آماده است. تنها به دو چیز نیاز دارد که در ۴ سال آینده بتواند به هدف خود برسد. اول اینکه دولت احمدی نژاد را، که در طول این ۴ سال تلاش زیادی برای چیدن مهره‌های اختصاصی خود در آن کرده است، برای ۴ سال آینده از دست ندهد. دوم اینکه هاشمی را از مقام ریاست مجلس خبرگان عزل کند. به همین دلیل است که در مناظرات نشانه تیرهای احمدی نژاد به هاشمی بود نه موسوی. چون در مورد موسوی نگرانی‌ای نداشتند و می‌دانستند که او را با تقلب از میدان به در خواهند کرد. اما هاشمی مهره بزرگی است که به همین راحتی قابل سرنگونی نخواهد بود. لذا با بهره گرفتن از مناظرات تلویزیونی که با تبلیغات فراوان به پر بیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل شد، هدف نشانه همه تیرهای خودشان را به هاشمی گرفنتد و آن را به گوش همه ایران رساندند تا اقدامات بعدی خود را از پیش توجیه کرده باشند. دیدیم که بلافاصله بعد از انتخابات در روزنامه ایران تیتر زدند که "مبارزه با مفاسد را از مهدی هاشمی شروع می‌کنیم". توطئه آنها هنوز تمام نشده و می‌خواهند هاشمی را عزل کنند. تا دیگر مانعی برای جانشینی مجتبی باقی نماند. در این میان مردم ایران که از همه جا بی خبر هستند و به دلیل جریحه دار شدن احساساتشان اولا به خاطر خیانت به آرای آنها و ثالثا به خاطر خون‌هایی که به زمین ریخته شد دست به اعتراضات گسترده زدند. نمی‌دانم سران کودتا آیا پیش بینی چنین اعتراضات گسترده‌ای را داشتند یا  نه اما به هر جهت این مسئله روند به انجام رساندن نقشه دوم را کند کرده است... و شاید به همین دلیل است که هاشمی تا کنون حرفی نزده و حرکتی نکرده است.

 

یکی دیگر از دلایلی که دلالت بر توجیه جانشینی مجتبی می‌کند این است که در خلال برنامه‌های انتخابی برنامه مستندی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد به نام جمهور که نگاهی کلی داشت بر روند انتخابات ریاست جمهوری از اول انقلاب تا کنون. هرچند اینطور جلوه داده شد که این برنامه مستند کارنامه انتخابات ریاست جمهوری را پس از انقلاب نشان می‌دهد اما تاکید و تمرکز آن بر جریان به رهبری رسیدن خامنه‌ای بود. اینکه چطور شد برای رسیدن به مقام ولایت فقیه مرجعیت به اجتهاد تخفیف پیدا کرد و اینکه این مسئله به تایید شخص امام بوده است. در آن زمان ما گمان می‌کردیم دلیل این همه تاکید این است که خامنه‌ای به خاطر اقبال نشان دادن مردم به موسوی پایه‌های حکومت خودش را متزلزل دیده و می‌خواهد به این طریق برای خودش اعتبار بخرد. اما حال می‌فهمیم که آن نمایش مستند مقدمه‌ای بود بر مهر تایید زدن به خانواده خامنه‌ای و اینکه امام تا چه حد به او نظر نیک داشته و همچنین شرایط رهبری را که اجتهاد است به گوش مردم برساند چرا که خیلی از مردم بنا به شنیده‌های قبلی‌شان گمان می‌کردند که از شرایط رهبری مرجعیت است.

 

 این گروه کوچکترین رحمی نسبت به هچ جنبنده‌ای در رسیدن به هدفشان ندارند کما اینکه در این مقاومت ۸ روزه مردم را به خاک خون کشیدند. لذا داشتن یک استراتژی برای مبارزه با این گروه تروریستی لازم و ضروری است. باید این توطئه شوم را رسوا کنیم و پرده از آن برداریم تا قوام آنها متزلزل شود و در اقدام بعدی کمک رسانی به مردم ایران چه از نظر فکری چه از نظر اطلاع رسانی و چه از نظر حمایت‌ها و دخالت‌های بین الملی و گروه‌های حمایت از حقوق بشر و مردم آگاه بودن شما و خالی نکردن صحنه نقشه شوم و خونین آنها را بر هم خواهد ریخت. اما هشیار باشید که بهترین راه مبارزه نا فرمانی‌های مدنی است مانند اعتصاب نپرداختن قبوض و مواردی مشابه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر