۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

خبر مستند عصر ۸۸/۴/۳

۱- در دیدار نمایندگان خامنه ای تاکید بر عدم عقب نشینی از موضع خود کرد.
۲- شهردار تهران: با زور نمی توان مساله انتخابات را برطرف کرد.
۳- مکان تجمع فردا به درخواست کروبی اکه از ساعت ۴ برگزار خواهد شد به دلیل مسائل امنیتی متعاقبا اعلام خواهد شد و در حال حاظر مرقد خمینی منتفی است.
۴- الهام سخنگوی دولت: مراجعه به مجمع تشخیص نظام برای جریانات اخیر یک بدعت در نظام است و عملا این پیشنهاد را رد کرد.
۵- روز گذشته  تجمع بسیج روبروی سفارت انگلیس صورت نگرفت.
۶- هزاران تن از اعضای خانواده بازداشت شدگان در برابر دادگاه انقلاب در تهران دست به تحصن زده اند.
۷- عده کثیری از معترضان دستگیر شده تحت شکنجه قرار گرفته و از برخی از آنان اعترافاتی بزور دریافت و از صداوسیما پخش شد. اقرار گرفتن اجباری از زندانیان سیاسی و پخش آن یک رویه معمول در جمهوری اسلامی است. تمام افراد پس از آزادی اعترافات تحت شکنجه را تکذیب می کنند.
۸- ونک، تجریش، ولیعصر و انقلاب به شدت ملتهب بودند. نیروهای نظامی قدم به قدم در این مناطق مستقر و ازهر گونه توقفی جلوگیری به عمل می آوردند.
۹- در حالیکه هلی کوپتر های نظامی برآسمان تهران در پروازند زد و خوردهای پراکنده در بهارستان ادامه دارد. بازداشت تجمع کنندگان امروز در بهارستان به شدت زیاد بوده است از کوچکترین توقفی جلوگیری و درجا بازداشت می کردند. به گزارشی یک دختر در میدان بهارستان تیر خورد.
۱۰- شورای نگهبان اعلام کرده است در انتخابات تقلب عمده ای صورت نگرفته و امکان ابطال آن منتفی است.
۱۱- جلال کیهان منش‏، خبرنگار روز آنلاین مصاحبه‌ای با یک لباس شخصی را گزارش کرده‌است. بر اساس این گزارش فرد لباس شخصی چماق بدست خود را فردی بیکار از تربت جام معرفی کرده که با پرداخت روزی ۲۰۰ هزار تومان توسط «حاجی» استخدام شده‌ تا کسانی که بگفته حاجی «منافقین» هستند را با چوبدستی بزند. او همچنین می‌گوید که افراد دیگری از مازندران، اراک، خوزستان، تربت حیدریه و خواف نیز آمده‌اند. بگفته این لباس شخصی افراد عربی نیز هستند که شنیده از لبنان آمده‌اند که در هتل اقامت کرده و غذای بهتری هم به آنها داده می‌شود.
۱۲- در برخی از موارد حجم عظیم این دروغپردازی‌ها به گاف‌های خبری کم سابقه‌ای تبدیل شد. از جمله روزنامه‌های ایران و وطن امروز و خبرگزاری فارس در روز یک شنبه ۱ تیر ماه عکسی از یک مرد میانسال که اسلحه‌ای در دست داشت و در میان معترضان دیده می‌شد چاپ کرده و از تیترهایی همچون «این تروریست‌های حامی صداقت» که به موسوی و هوادارانش ارجاع دارد استفاده کردند.در کنار این عکس نیز گزارشاتی بر علیه معترضان به نتیجه انتخابات منتشر کردند. یک روز بعد روشن شد که فرد مذکور دچار اختلالات روحی بوده وهمواره در آن محله با یک اسلحه اسباب بازی پرسه می‌زند و برای مردم کاملا شناخته شده بوده‌است.
۱۳- وزیر اطلاعات: کسانی که مردم را به خیابان دعوت می کنند، مسئولند.
۱۴- دولت روسیه نمایشی بودن تبریک اعلام انتخاب محمود احمدی نژاد را تکذیب کرده و گفته است مسایل مربوط به این انتخابات باید براساس قوانین ایران حل شود.
۱۵- اتحادیه اروپا فشارهای دیپلماتیک را بر جمهوری اسلامی افزایش می دهد.

فرزند ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر