۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

خبر مستند شب ۸۸/۴/۳

۱- شروع راهپیمایی حامیان موسوی و کروبی فردا پنجشنبه 4 تیر ماه ساعت 4:30 از چهار راه ولی عصر به سمت میدان انقلاب خواهد بود. این مسئله در صفحه فیس بوک میرحسین آورده شده است.
۲- امروز میر حسین موسوی جلسه ای با اساتید عضو انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه های کشور داشت که پس از این جلسه همه افراد حاضر در جلسه بازداشت شدندبا توجه به بازداشت 70 استاد دانشگاه پس از دیدارشان با موسوی، به نظر می رسد میرحسین موسوی واقعا تحت نظر و حبس خانگی است.
۳- موسوی: فقط به شرط برنامه زنده به تلویزیون می آیم.
۴- خستگی مفرط نیروهای انتظامی: بنا به گفته بعضی از افراد مرتبط  20 روزاست که که خانواهایشان را ندیده اند دائما در آماده باش هستند.
۵- امروز در بهارستان لباس شخصی های موتور سوار به طور مرتب از مردم عکس و فیلم می گرفتند.
۶- آقای کروبی روز سه شنبه ۲ تیر (۲۳ ژوئن) در جمع اعضای تحریریه روزنامه اعتماد ملی گفت: "من نتیجه این انتخابات را قبول ندارم و دولت برآمده از آن را مشروع نمی دانم".
۷- " آرای رضایی در بازشماری کاهش هم داشته است" نماینده محسن رضایی درواکنش به سخنگوی شورای نگهبان:اگرتکذیب نکنند مجبوربه انتشاردلایل انصراف از شکایت خواهیم شدتامردم وقايع پشت صحنه رابدانند
۸- در ادامه بازتاب های گسترده موج سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و افزایش تعداد کشته شدگان توسط نیروهای دولتی ایران، دکتر پیام اخوان، استاد دانشگاه مک گیل و دادستان پیشین رسیدگی به جنایات جنگی وابسته به سازمان ملل متحد مستقر در لاهه، و یکی از موسسان مرکز اسناد حقوق بشر ایران در گفتگوی تلفنی با صدای آمریکا عنوان کرده که در حال تهیه طرحی برای تسلیم به نهادهای معتبر بین المللی حقوق بشر و دولتها، علیه سرکوب های اخیر معترضان به نتایج انتخابات توسط دولت ایران است.
۹- اردشیر امیرارجمند مسول حقوقی ستاد میرحسین موسوی بازداشت شد.
۱۰- از عصر ديروز، شرکت آمريکايي ThePlanet با بهانه‌هاي شبيه تحريم ايران، اقدام به قطع سرورهاي بيش از ده‌ها سايت خبري فارسي کرده است. شماري از سايت‌هاي خبري همچون: فردا نيوز، عصرايران، آينده نيوز، پارسينه، شفاف، اميد، سايه نيوز، بورس نيوز،بولتن ،همصدا، شيعه نيوز، پرس تي وي (بيروت)، كازرون نما، لاهيگ، پول نيوز، جرس نيوز، كمياب نيوز، رويداد، ارم نيوز، بوشهر نيوز، آگاهي، ايبنا نيوز، سوتيتر، پيمانه، البرز، ايونا، سيبنا، مذهب نيوز، بشري نيوز و نيز سايت شخصي دکتر محسن رضايي و ... از عصر ديروز غير قابل دسترس شد.
۱۱- ناآرامی‌های ایران، به ویژه دور خشونتی که بالا گرفته، شرکت‌های آلمانی را در معامله با ایران به تردید افکنده است.
۱۲- یک مقام ارشد وزارت امور خارجه می گوید جریانات اخیر ایران را نمی توان نادیده گرفت و در این جلسه به آن خواهیم پرداخت.
۱۳- پلیس امارات متحده عربی از مردم خواسته شعارهای سیاسی ندهند.
۱۴- منوچهر متکی وزیر امور خارجه روز چهارشنبه گفت ایران در روابط خود با بریتانیا بازنگری می کند. پیشتر، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از قانونگذاران خواست تجدید نظر در مناسبات با بریتانیا را بدقت بررسی کنند.
۱۵- مجارستان و رومانی سفیران ایران را احضار کردند.
۱۶- گاردین: مقامات ایران خانواده ندا را مجبور به ترک منزلشان کرده اند.
۱۷- محمد مهدی زابلی، عکاس همشهری جوان که از روز شنبه و بعد از انتقال به بیمارستان بازداشت شده بود اکنون در زندان اوین است. گفته میشود تا به حال بیش از نفر  ۷۰۰ در حصر به سر میبرند. بنا به بعضی گزارش های رسیده تعداد ۶۰۰ نفر از آنها به جز آقای میردامادی و چندی دیگر در بند ۲۰۹ اوین وبه دلیل کمبود جا در  سالن یا مکانهای اینگونه در خود زندان آنان را حصر کرده اند و از سوی سپاه بر روی مسئولین زندان فشار وارد میشود که زندانیان را به مکانی متعلق به سپاه منتقل کنند که قطعا حقوق آنان بیشتر زیر پا گذاشته خواهد شد.
۱۸- علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری "مهر "گفته است که نباید همه معترضان به نتایج انتخابات را آشوبگر، اراذل و اوباش به حساب آوریم.
۱۹- ۲۴ چهره علمی و آکادمیک ایران با انتشار بیانیه ای خواستار پایان یافتن "رفتار خشونت آمیز و اعاده حقوق تضییع شده ملت در جریان انتخابات ریاست جمهوری" شده اند.  تقی آزاد ارمکی، علی پایا، حبیب الله پیمان، سروش دباغ، احمد و محمود صدری، عزیزالله تاجیک اسماعیلی، مقصود فراستخواه و محسن کدیور از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.
۲۰- ۷ تن از سران سپاه در مجتمع سبحان بلوار کاوه تهران در حمله هفته گذشته نیروهای لباس شخصی کشته شدند که بنا به گزارشهای رسیده از همکاری در سرکوب مردم و دست دادن به کودتاچیان تمرد کرده بودند.

فرزند ایران

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر