۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

خبر مستند صبح ۸۸/۷/۱۷

«جمهوری اسلامی، الگوی مردم آزاری دینی در جهان»

۱۳ آبان دوباره سبز خواهیم شد. «فرزند ایران»

۱- شیخ مهدی کروبی ، در دادگاه ویژه روحانیت به اتهام مخدوش کردن تصویر نظام قرار است محاکمه شود.

۲- حنیف مزروعی برای جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن اعضای دربند حزب مشارکت از سردبیری سایت نوروز استعفا داد.

۳- ژیلا بنی یعقوب:حالا نیز باید بارها و بارها بگوییم چرا پرونده بهمن را کامل نمی کنندسیستم قضایی ما با این روشها مطالبات ما را در باره بهمن کاهش داده است و به جای اینکه ما بگوییم چرا این روزنامه نگار را بی دلیل در زندان نگه داشته اید و باید فوری آزادش کنید، یک روز باید بگوییم پرونده بهمن کجاست!!! روز دیگر باید بگوییم پرونده اش چرا ناقص است؟ وکلا معتقدند این شیوه ای جدید برای آزار خانواده های زندانیان سیاسی و به تعویق انداختن آزادی زندانی هاست!

۴- کیوان صمیمی در آخرین تماسی که با خانواده خود داشته گفته به شدت برای اعتراف و مصاحبه تلویزیونی تحت فشارست. نسرین ستوده:آقای صمیمی به خانواده اش گفته است در وضعیت بسیار ناراحت کننده ای به سر می برد. از دو هفته پیش قرار وثیقه صد میلیون تومانی برای او صادر شده و من به عنوان وکیل ایشان بارها برای اجرای این قرار مراجعه کرده ام، اما با برخورد بسیار ناشایست آقای سبحانی، بازپرس شعبه دو دادسرای امنیت دادگاه انقلاب مواجه شده ام! وقتی با وکلا چنین برخوردی می کنند، با خود متهمان و دور از انظار عمومی چه برخوردهای ناشایستی صورت می دهند! کیوان صمیمی در 24 خرداد ماه بازداشت شده اما رایانه دادگاه، تاریخ بازداشت او را 26 مرداد ذکر کرده است!

۵- دادگاه عاطفه نبوی، فعال دانشجوی و موکل دیگر خانم ستوده، روز دوشنبه برگزار شد.

۶- عاطفه نبوی به تبانی واجتماع به قصد برهم زدن امنیت کشور،تبلیغ علیه نظام، اخلال درنظم عمومی، ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ومحاربه متهم شده است. خانم ستوده:بازپرس شعبه دوم دادسرای امنیت، آقای سبحانی، خانم نبوی را تا حد محاربه مجرم دانسته و بازپرس شعبه اول این دادسرا یعنی آقای حیدری فر هم این قرار را تایید کرده است. از قاضی دادگاه تقاضای تبدیل قرار عاطفه نبوی به وثیقه را کردم که رئیس دادگاه در این زمینه به من قول ضمنی دادند و من امیدوارم به این قول خود وفا کنند و روز شنبه قرار خانم نبوی به وثیقه تبدیل شود.

۷- نسرین ستوده:بازپرس پرونده عیسی سحرخیز، قول تبدیل قرار بازداشت او به قرار وثیقه را داده است.

۸- حکم اعدام یکی از معترضین به نتیجه انتخابات صادر شد! محمدرضا علی زمانی، عضو انجمن پادشاهی ایران که در جلسه دوم محاکمه عوامل دخیل در اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری، اعترافات مفصلی از وی اخذ گردید و سخنان وی در دادگاه انقلاب با پخش تلویزیونی نیز مواجه شده بود، روز دوشنبه ۱۳ مهرماه از بند ۲۰۹ زندان اوین به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی منتقل شده و حکم اعدام به وی ابلاغ شد. به گزارش سلام، کمیته گزارشگران حقوق بشر با اعلام این خبر تاكید كرد هیچ یک از متهمانی که در جلسات دوم و سوم دادگاه های علنی، مورد محاکمه قرار گرفتند، امکان دسترسی به وکلای انتخابی را نداشتند و با وکلای تسخیری مورد تأیید دادگاه انقلاب، در این محاکمات حضور یافته بودند.

۹- مادر محمد داوری سردبیر بازداشت شده سحام نیوز:فقط پسرم را آزاد کنید!

۱۰- چندین بار به دادستانی تهران مراجعه کرده ایم اما مسئولین دادستنانی با اظهار بی اطلاعی از بازداشت محمد داوری گفته اند که شخصی با چنین مشخصاتی را بازداشت نکرده ایم! محمد داوری سردبیر سایت سحام نیوز و از فعالین فرهنگی ۱ماه پیش و در جریان پلمب دفتر مهدی کروبی بازداشت شده و تاکنون اطلاعی از وی در دست نسیت! مسئولان دادستانی: از داوری خبری نداریم!!

۱۱- «تلاش فرماندهان پلیس برای تبرئه خود از جنایات کهریزک»  احمدی مقدم: تجاوز نکرده ایم!!!

۱۲-  با گذشت ۱۰۲ روز از دستگیری برادر، برادرزاده زهرا رهنورد نیز بازداشت شد.

۱۳- مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه از باراک اوباما خواست تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۰، یازده بهمن‌ماه، در مورد پیشرفت دیپلماسی خود در قبال جمهوری اسلامی و پرونده هسته‌ای آن گزارش دهد. قانون‌گذاران آمریکا در بخشی از لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۰ آمریکا از آقای اوباما خواسته‌اند «حداکثر تا ۳۱ ژانویه سال نو میلادی در مورد سیاست مشارکت دادن ایران توسط ایالات متحده به کنگره گزارش بدهد.»

۱۴- به گفته برخی از مقام‌های آمریکایی، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، در سفر هفته آینده خود به روسیه قصد دارد رهبران کرملین را برای اعمال تحریم‌های تازه احتمالی علیه ایران متقاعد کند.

۱۵- على لاريجانى روز پنجشنبه با «انتقاد شديد» از طرح برخى شعارها در راهپيمايى «روز آزادی» گفت: اين گونه شعارها، عزت اسلام را مخدوش مى كند!

۱۶- سازمان مجاهدين انقلاب با اشاره به واگذاری نيمی از سهام مخابرات به شرکت های وابسته به سپاه، خواستار تجديد نظر در روند ورود این نیرو به عرصه های سياسی، اطلاعاتی و اقتصادی شد.

۱۷- لئون پانتا، مدیر سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا، سیا، می‌گوید ایالات متحده از سه سال پیش، سال ۲۰۰۶، از وجود تاسیساتی مخفی در نزدیکی شهر قم اطلاع داشته است. آقای پانتا در گفت‌وگو با هفته‌نامه تایم تایید کرد که به رغم تلاش‌های جمهوری اسلامی برای پنهان کردن تاسیسات دوم غنی‌سازی خود سازمان اطلاعات آمریکا از وجود آن اطلاع داشته و سازمان‌های اطلاعات کشورهای بریتانیا، فرانسه و اسرائیل در آماده کردن گزارش آن به آمریکا کمک کرده‌اند.

۱۸- فرمانده كل سپاه پاسداران در تازه ترين سخنرانی خود گفته است: سپاه و بسيج بر اساس وظيفه ذاتى خود مامور مقابله با تهديداتى از جنس تغيير نرم محتواى نظام اسلامى هستند.

۱۹- منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، روز چهارشنبه ایالات متحده را به دخالت در ناپدید شدن «یک محقق و استاد دانشگاه ایرانی» در عربستان سعودی متهم کرد. خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، با اشاره به «برخی شایعات» می‌گوید شهرام امیری که اوایل تابستان و در خلال سفر زیارتی به عربستان مفقود شده کارمند سازمان انرژی اتمی ایران بوده و به قصد پناهندگی از کشور خارج شده است.

۲۰- احمدی نژاد: آماده ایم حتی از آمریکا اورانیوم غنی شده بخریم!

۲۱- یک جنایتکار عراقی، فرمانده بسیج شد: افشای پیشینه محمدرضا نقدی. بیشتر بخوانید.

۲۲- «تعطیلات زودتر و دورتر، بلامانع است» عنوان مقاله‌ای از مسعود بهنود را اینجا بخوانید.

۲۳- متن پیاده شده روز پنج شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸ دکتر سازگارا را اینجا بخوانید.

۲۴- متن پیاده شده روز چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ دکتر سازگارا را اینجا بخوانید.

۲۵- متن پیاده شده روز سه شنبه ۱۴ مهر۸ ۱۳۸ دکتر سازگارا را اینجا بخوانید.

۲۶- رئیس پلیس تهران: از نظام دفاع کردیم بدون این که یک نفر را بکشیم!!!

۲۷- باراک اوباما برنده جایزه صلح نوبل اعلام شد.

۲۸- مراسم تجدید مثیاق فرماندهان نیروهای انتظامی با بنیانگذار جمهوری اسلامی بدون حضور حسن خمینی در محل مرقد خمینی برگزار شده است.

۲۹- در پی شکایت سه نماینده مجلس ایران از محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور ایران، به کمیسیون اصل نود، او هم متقابلا از آنها شکایت کرده است.

۳۰- عضو کانون صنفی معلمان ایران که روز سه شنبه در جلسه ای در خانه دبیرکل کانون بازداشت شده بودند، پس از یک روز آزاد شدند.

۳۱- محسن سازگارا جمعه 17 مهر:"بر خلاف انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی، در جنبش سبز نخبگان و مردم در کنار هم حرکت ميکنند"

۳۲- خانواده مصطفی تاجزاده ۳ روز پیش با این زندانی سیاسی در زندان اوین ملاقات کردند.

۳۳- فاطمه معتمدآریا و مجتبی میرتهماسب ممنوع الخروج شدند!

۳۴- کارگران شرکت واگن پارس اراک در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود اعتصاب غذا کرده اند.

۳۵- خواهر محمد کامرانی: ما مطمئنیم که محمد در کهریزک کشته شده است!

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر